Wie weet een oplossing voor het probleem met mijn zieke kippen?

Ik heb heel wat kippen en vooral verschillende soorten sierkippen.
Ze lopen in een grote ren los en hebben verschillende kippenhokken zodat ze kunnen kiezen waar ze slapen..Nu merk ik sinds twee weken dat er plots kippen zijn die wratten rond hun ogen krijgen, ze krijgen de ogen niet meer open, ook komen er zwarte vlekken op de kam. Ik geef ze antibiotica en doe teramicine zalf aan de ogen, helaas ze sterven....
Nu is het waarschijnlijk zeer besmettelijk want de ene na de andere wordt ziek.
Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zegt de dierenarts? Die heb je er toch wel bijgeroepen, nu je een epidemie lijkt te hebben?

Antwoorden (1)

Twee zelfs:

1. quarantaine
2. dierenarts

Allebei direct toepassen. Hou op met zelf dokteren, en haal er een professopnal bij. En natuurlijk laat je al die kippen niet gezellig 'kiezen waar ze slapen' als je een uitbraak van een duidelijk besmettelijke ziekte hebt, haal in ieder geval de zieke dieren er tussen uit!

Overigens klinkt het ziektebeeld voor zover ik dat kan beoordelen als pokken.